Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Ναι στο μολύβι, όχι στο πληκτρολόγιο

Προς επίρρωση της προηγούμενης ανάρτησης έρχονται τα αποτελέσματα μιας έρευνας που έκαναν Νορβηγοί και Γάλλοι επιστήμονες, στην οποία ζήτησαν από δύο ομάδες εθελοντών να μάθουν μια ξένη γλώσσα, η μία με τον "παραδοσιακό" τρόπο και η άλλη με τον υπολογιστή. Ύστερα από ενάμιση μήνα εκείνοι που διάβαζαν με το βιβλίο και έγραφαν με το στυλό ή το μολύβι είχαν πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με εκείνους που μάθαιναν στον υπολογιστή.  Αυτό συμβαίνει γιατί οι κινήσεις που κάνει κάποιος με το χέρι ενεργοποιούν την περιοχή του εγκεφάλου Μπροκά (το "κινητικό κέντρο του λόγου"), ενώ το άγγιγμα του πληκτρολογίου δεν το ενεργοποιεί παρά ελάχιστα. Επίσης, η νοητική προσπάθεια και ο περισσότερος χρόνος, που απαιτούνται για να γράψει κάποιος με το χέρι, τον βοηθούν να αποτυπώσει καλύτερα στο μυαλό του αυτά που σημειώνει.
Δεν υπάρχει, κατά τη γνώμη μου, καμία αμφιβολία ότι το μέτρο στη χρήση του υπολογιστή είναι αυτό που προάγει τη διδασκαλία και όχι η αντικατάσταση του δασκάλου από τη διαφάνεια και την εικόνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ποια είναι η ελληνική ταυτότητα σήμερα;

Διαβάστε την άποψη 8 σημαντικών ανθρώπων στο  Αφιέρωμα στην ελληνική ταυτότητα .